מנהלות מעון
עצמונה שפורקר, פריבס, באר-שבע

לחיפוש במעונות:
מי אני: מנהלת מעון פריבס, משכונת רמות באר-שבע
מצב משפחתי:נשואה ואם לשלושה: טימור, לירוי וסיטאר
התחלתי את עבודתי בויצו: בשנת 2013, כאן במעון. אני בעלת תואר ראשון במדעי הרוח והחברה.
מה הדבר שהכי מזוהה איתי: בקיאות בנהלי עבודה, עבודה והקפדה על נהלי בטיחות. רגישות ואמפתיה.
הדבר הראשון שאני עושה בבוקר כשאני מגיעה למעון: סבב כיתות ומטבח. איחולי בוקר טוב לצוות והורי המעון. כשמתאפשר אף נמצאת במפגשי בוקר.
במסגרת תפקידי כמנהלת מעון אני אוהבת במיוחד: חשיבה וסיעור מוחין עם הצוות בנושאים/קשיים שעולים בעבודתנו את מול ההורים והילדים במעון. עבודה על פרויקט ספרית פיג'מה.
הטיפ הכי טוב שאני יכולה לחלוק מניסיוני: להקשיב עד הסוף ולרדת לסוף דעתם של הצוות והורי המעון.
אני תמיד שמחה לשמוע הורה שאומר: שילדו במקום מכיל, בטוח ומלמד
הטיפ המנצח שלנו במעון הוא: לקבל את ילדי המעון וההורים בחיוך ענק עם הגיעם למעון. החיוך שלנו והרוגע של הילד מלווה את ההורה לאורך כל שעות היום.
הדבר הכי חשוב שלמדתי במהלך העבודה שלי: כל יום שונה מקודמו, וכל יום למדתי דבר חדש על עצמי ועל המעון.
מה אני מאחלת לעצמי: שאזכה ללמוד כל יום מחדש, שצוות המעון יפרח וישגשג ושנמשיך עם שיתוף הפעולה וההבנה בינינו.
עוד רוצה לציין שֶ…המעבר למעון ועוד והמעבר לתפריט בשרי, העשירו את התפריטים, עגלות האוכל יוצאות מהכיתות ריקות וזאת בזכות המבשלות והגיוון בתפריטים.
דבר המפקחת
עצמונה שבעבר היתה אם במעון אותו היא מנהלת כיום, עברה כברת דרך והתפתחות אישית ומקצועית. היכולת לתמרן בין ראייה הורית ולצרכים אלו, מסייעת לעצמונה בעבודתה מול הצוות ומול ההורים. יחסי האנוש והקשרים החמים, כמו הצורך ללוות הורים ולהדריך הורים בנקודות ציון והתפתחות, מאוד בולטים אצל עצמונה.
לעצמונה יכולת ניהול וארגון טובים ובכך מסייעת רבות להובלת תהליכים גם בקרב מנהלות באזור הפיקוח שלה. ריכוז, ארגון והובלה דורשים רגישות מצד אחד ונחישות מצד נוסף ולעצמונה יכולת לשלב בין התכונות הללו.
כשעצמונה מחליטה לקחת פרויקט לידיים, היא תחקור אותו לעומק, תתייעץ ותוביל אותו תוך שיתוף הצוות וההורים בתהליכים.
לדוגמא: השנה חווה צוות המעון קושי חריג בשיתוף פעולה עם הורים בנושא הגמילה. עצמונה לאחר למידת הנושא, תדרוך, התייעצות ועוד, החליטה למנף ולהכניס את הנושא לתוך הכיתה ולסייע להורים, לצוות ולילד אחד (כי כל אחד הוא עולם ומלואו) להתמודד עם צרכים, מסוגלות, תרבות ועוד…לכיתה נבנתה אסלה מיוחדת, נרכשו ספרים רבים בנושא הגמילה, מאמרים, בובות, טיטולים, משחות ועוד. וזאת על מנת להתגבר על חרדת האסלה של ילדה אחת קטנה.