מעונות היום של ויצו

שנת הלימודים תש"פ, 2019/20

התפיסה החינוכית

מעונות היום של ויצו הינן מסגרות טיפוליות-חינוכיות איכותיות לגיל הרך המספקות סביבה בטוחה, בריאה ומטפחת עבור ילדי המעון

  • דרכי העבודה בויצו מבוססות על הגישה האקולוגית-מערכתית ועל גישה תואמת-התפתחות, הכוללות ידע בתיאוריות התפתחותיות והטמעתן בשגרת החיים במעון.
  • ברוח פילוסופיית הכבוד לילד על-פי מגדה גרבר, אנו בויצו שמים דגש על מתן כבוד לילד ועל פיתוח יחסים קרובים וחמים עם המחנכת-מטפלת במעון, בידיעה שרק כאשר קיימת מחנכת-מטפלת המהווה דמות התקשרות משמעותית עבור הילד, יוכל הילד להיות פנוי להתנסות חקירה ולמידה.

סדר היום במעון

מסגרת סדר היום במעון היא כללית ויש גמישות רבה בהפעלתה בהתאם לצרכיו של כל ילד וילד. סדר יום זה מקנה לילד בטחון ומקל עליו את ההסתגלות לשגרת החיים במעון.

  • קבלה אישית ומשחקי בוקר
  • ארוחת בוקר
  • פעילות מונחית או חופשית בכיתה או בחצר
  • ארוחת צהרים
  • שינה
  • ארוחת מנחה
  • פעילות בפינות המשחק
  • פרידה אישית

הקשר האישי עם ההורים

ויצו מקדמת קשר אישי עם ההורים כחלק מתפישתה החינוכית ומתייחסת אליהם כצרכני המעון בדומה לילדיהם.

  • ויצו מאמינה ששיתוף ההורים ושילובם בנעשה בין כותלי המעון חיוניים למיצוי כל האפשרויות לטיפוח הגדילה וההתפתחות של ילדיהם, בייחוד במקרים של זיהוי התנהגויות ותופעות חריגות אצל הילד אשר עשויות להיות קריטיות לרווחתו.
  • המעון מעודד שיתוף הורים המתבטא בחלופת מידע, בקיום ועד הורים פעיל לכל מעון וביצירת תקשורת טובה בין ההורים לצוות המעון.

© כל הזכויות שמורות לאגף לגיל הרך, ויצו, שדרות דוד המלך 38, 03-6923879